آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

نصب و راه اندازی دستگاه های ماینر اینوسیلیکون Innosilicon به صورت تصویری

راه اندازی دستگاه های ماینر Innosilicon - زوم ارز

نصب و راه اندازی دستگاه های ماینر اینوسیلیکون (Innosilicon) ، اگر تا به حال مقالاتی درباره دستگاه ماینر و یا همان ” اسیک ” ASIC ” ها مطالعه کرده بودید، قطعا می دانید که طریقه نصب و همچنین کانفینگ تمامی آن ها تقریبا یک شکل است. به عنوان مثال اکثر ماینر های کمپانی بیت مین و یا واتس ماینر ، مراحل نصب و پیکربندی بندی یکسانی دارند. گاها پیش می آید که بعضی از آنها به علت کارایی خاصی که دارند، طریقه نصب و پیکربندی متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال گاهی پیش می آید که بعضی از ماینر ها تنها باید از طریق نصب درایورشان پیکربندی شود. همانطور که گفتیم این نوع پیکربندی بسته به نوع ماینر دارد. اکثر ماینرهایی که ارز های دیجیتال معروف را استخراج می کنند، طریقه نصب و پیکربندی یکسانی نیز دارند. در ادامه این مقاله قرار است درباره نصب و پیکربندی دستگاه های ماینر کمپانی ” Innosilicon ” گفتگو کنیم. همراه ما باشید تا در ابتدا با این کمپانی آشنا شویم و سپس به نصب و پیکربندی آن بپردازیم.


نگاهی بر تاریخچه کمپانی Innosilicon

در کمپانی در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. در ابتدا به تولید و عرضه تراشه های پردازشی می پرداختند. پس از ورود ارز های دیجیتا به این سمت روی آوردند. به گفته منتقدان این کمپانی توانسته است ماینر و یا همان اسیک های خوبی برای ارز های دیجیتال بیت کوین و لایت کوین تولید کند. ماینر های این کمپانی نیز همانند دیگر کمپانی ها طریقه نصب و راه اندازی کاملا یکسانی دارند. این موضوع به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم با ماینر ها آشنا شویم. اگر تا به حال یکی از ماینر های کمپانی Innosilicon را پیکربندی کرده باشید متوجه خواهید شد که تقریبا نیمی از مراحل پیکربندی این ماینر شبیه به مراحل پیکربندی ماینر های کمپانی ” بیت مین ” Bitmain ” می باشد. اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوئیم، تنها تفاوت مراحل پیکربندی این دو کمپانی رابط گرافیکی محیط آن ها  و همچنین نرم افزار گزارش ای پی است.

با این حال در ادامه این مقاله به سراغ مراحل نصب و پیکربندی دستگاه های ماینر و یا اسیک کمپانی ” Innosilicon ” می رویم.


به طور کلی مراحل پیکربندی راه اندازی دستگاه های ماینر Innosilicon به شرح ذیل می باشد :

مراحل پیکربندی و راه اندازی دستگاه های ماینر Innosilicon را می توان به ۳ مرحله تقسیم کرد:

  1. نصب اولیه ماینر
  2. جستجوی ای پی
  3. پیکربندی و اتصال به استخر

نصب اولیه دستگاه های ماینر کمپانی Innosilicon

نصب اولیه ماینرها شامل، انتخاب درست مکان، مطلوب سازی شرایط آب و هوا، اتصال ماینر به اینترنت، اتصال ماینر به برق و در انتها روشن نمودن ماینر می باشد. مواردی که را در این قسمت میخواهیم به صورت کامل برایتان توضیح دهیم. این موارد در تمام ماینرها یکی است. به عنوان مثال، تمام ماینر ها باید در یک مکان مناسب با آب و هوا و همچنین دمای مطلوب قرار بگیرند. همچنین طریقه اتصال به اینترنت ماینر ها نیز به یک شکل است.

هر ماینر، یک میزان رطوبت مشخص و همچنین یک دمای آب و هوایی مشخصی دارد. با توجه به دما و همچنین درصد رطوبت باید ماینر را در یک مکان مناسب قرار دهید. اگر مکان قرار گیری ماینر، یک مکان مناسب باشد ، قطعا به طولانی تر شدن عمر ماینر کمک بسیاری می کند. زمانی که دمای یک ماینر مطلوب باشد دیگر قطعات در هنگام پردازش با حرارت بالا مواجه نمی شوند و همین موضوع باعث طولانی تر شدن عمر دستگاه می شود.

با توجه به توضیحات بالا، تهیه یک سیستم خنک کننده و همچنین سیستم تهویه هوا، یکی از ضروریاتی است که در کنار وجود دستگاه های ماینر پیاده سازی کرد.

اگر شما در فکر ایجاد یک فرم هستید، قطعا باید در نظر داشته باشید که سیستم تهویه هوا و همچنین سیستم خنک کننده مناسب بسیار واجب است. زمانی که تعداد ماینر ها افزایش می یابد، قطعا حرارت تمام آنها باعث می شود تا یک حرارت بسیار بالایی تولید شود. این حرارت نیازمند یک سیستم تهویه هوا مناسب است. اگر این سیستم تهویه مناسب فضای مورد نظر نباشد قطعا با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد.

پس از اینکه دمای ماینر و یا ماینر ها را به حد مناسب رساندیم ، باید به سراغ اتصال ماینر به اینترنت برویم.

همانطور که می دانید استخر هایی که باید از طریق آنها عملیات استخراج را آغاز کنید در بستر اینترنت فعالیت می کنند و همچنین شبکه ارز دیجیتال مد نظرتان هم در بستر اینترنت است. با این حساب شما قطعا به یک اینترنت احتیاج دارید. تمامی ماینر ها از طریق یک کابل شبکه و یا به اصطلاح کابل LAN به اینترنت متصل می شود. پس در این مرحله شما احتیاج به یک و یا چندین کابل شبکه دارید. برای هر ماینرنیارمند یک کابل شبکه هستید. درصورتی که تنها از ” ۱ ” یا ” ۴ ” ماینر استفاده می کنید، می توانید تنها با اسفاده از مودم خود این کار را انجام دهید. تعداد ۱ الی ۴ عدد بستگی به مودم شما دارد که آیان تا ۴ ماینر را ساپورت می کند و یا خیر، رد صورتیکه یک مکان برای اتصال کابل شبکه بر روی مودم وجود داشت، تنها می توانید از یک ماینر استفاده کنید.

البته این موضوع را می توان حل کرد. اگر خروجی مودم شما تک است، می توانید از دستگاهی به اسم ” Hub ” استفاده کنید. این دستگاه به شما کمک می کند که اینترنت خود را بین تعدادی زیادی از دستگاه ها به وسیله کابل شبکه به اشتراک بگذارید. پس در صورت تک بودن خروجی کابل شبکه مودم می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

در صورتی که ادام به تشکیل فارم کرده اید شما نیازمند این هستید که حتما از این دستگاه ” Hub ” استفاده کنید. زیرا در صورت تشکیل یک فارم تعداد میانر ها زیاد می باشد و دیگر مدم ها توانایی ساپورت تمامی آنان را ندارند. به همین علت باید از دستگاهی همانند ” Hub ” و یا خودش استفاده کنید.

پس از اینکه ماینر و یا ماینر ها را با موفقیت به اینترنت متصل نمودید، می توانید دیگر به  سراغ مرحله آخر یعنی متصل نمودن ماینر به برق بروید. این کار نیز ساده است. تنها باید به این نکته در این قسمت توجه کنید. منبع تغذیه بعضی از ماینر ها بر روی خودشان چسبیده است و جدا نمی شود. برای اینکه این نوع ماینر ها را به برق متصل کنید تنها نیاز است که ابتدا یک سوی کابل را به برق و سوی دیگر را نیز به خود ماینر متصل کنید. حال ماینر شما به راحتی روشن شد.

گاهی نیز پیش می آید که منبع تغذیه به صورت جداگونه عرضه می شود. یعنی در جعبه اصلی ماینر به صورت جدا و همچنین منبع تغذیه نیز به صورت جدا می باشد. حال شما باید ابتدا با بکارگیری سیم های مخصوص ماینر به منبع تغذیه متصل کنید و پس از تکمیل این مراحل دیگر منبع تغذیه را به برق وصل کنید. حال ماینر می بینید که به راحتی روشن شده است.

پس از انجام تمامی این مراحل به سراغ جستجو ای پی ماینر می رویم در این قسمت ما از نرم افزار ” IP Set ” استفاده کرده ایم، اگر این نرم افزار را ندارید هم اکنون می توانید از قسمت ذیل اقدام به دانلود آن کنید.


دانلود نرم افزار SetIP

برای ادامه مراحل شما نیازمند نرم افزار ” SetIP ” هستید. این نرم افزار بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپتان اجرا می شود تا به کمک آن ای پی ماینرتان را به دست آورید. اگر این نرم ازفار را ندارید، می توانید با کلیک بر روی دکمه ذیل به ورت مستقیم اقدام به دانلود آن کنید.

 

 

پس از دانلود، قبل از اقدام برای انجام هر گونه کار ابتدا به دو نکته ذیل توجه کنید.

نکته۱: این نرم افزار به صورت ” قابل حمل ” و یا ” Portable ” در اختیار شما قرار داده شده است. به همین علت نیازمند هیچگونه نصب و راه اندازی ندارد. می توانید تنها با دوبار کلیک بر روی آیکون این نرم افزار آن را اجرا و استفاده کنید.

نکته۲: این نرم افزار به صورت فشرده شده در اختیار شما قرار داده شده است. برای استفاده ابتدا باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای انجام این کار نیازمند نرم افزار ” Winrar ” هستید. اگر این نرم افزار را ندارید ابتدا باید آن را دانلود کنید و سپس بعد از نصب اقدام به خارج نمودن از حالت فشرده کنید. ( در صورتی که از شما در خواست وارد نمودن رمز عبور گردید می توانید عبارت ” zoomarz.com ” را با حروف کوچک وارد کنید. )


پیکربندی دستگاه های ماینر کمپانی Innosilicon

در این قسمت برای اینکه بتوانید تنظیمات نهایی خود را بر روی ماینر انجام دهید، باید ابتدا ای پی ماینر را به دست آورید. برای انجام این کار ابتدا برور وی آیکون نرم افزار کلیک کنید تا اجرا شود.

توجه: زبان پیش فرض نرم افزار ” SetIP ” چینی است. شما باید در اولین قدم، زبان نرم افزار را از چینی به انگلیسی تغییر دهید تا بتوانید ادامه مراحل را دنبال کنید. ( همانند تصویر ذیل )نصب ماینر اینوسیلیکون

پس از اینکه زبان نرم افزار را به انگلیسی تغییر داده شد، حال به راحتی می توانید خودتان ادامه راه را پیش بروید اما، می توانید با مطالعه ادامه این مطلب به طور دقیق کار با این نرم افزار را فرا بگیرید.

حال برای شروع عملیات گزارش ای پی بر روی دکمه ” Whatch MinerIP ” کلیک کنید. ( همانند تصویر ذیل )set ip lvl2 company

پس از کلیک بلافاصله انگشت خود را به مدت ۲ الی ۵ ثانیه بر روی دکمه ” SetIP ” نگه دارید. زمانی که ای پی ماینر برایتان بر روی صفحه نمایش نشان داده شد، می توانید انگشت خود را بر دارید و ای پی ماینرتان را یادداشت کنید.( همانند تصویر ذیل )set ip lvl3 company

شاید در این قسمت برایتان سوال پیش بیاید که اگر ما از چندین ماینر استفاده کنیم، ای پی تمامی ماینر ها در این مکان به صورت یکجا نمایش داده می شود؟

خیر، پس از نمایش اولین ای پی، برای نمایش ای پی دیگر ماینر ها باید بر روی گزینه ” Skip ” کلیک کنید. با این کار شما می توانید ای پی تمامی ماینر هایتان را به دست آورید.

پس از به دست آوردن ای پی، دیگر نوبت به آن رسیده است که به سراغ اتصال ماینر به استخر برویم. همانطور که رد ابتدای مقاله آوردیم، مراحل اتصال به استخر ماینر های این کمپانی همشکل ماینر بیت مین می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت تصویری این موضوع را متوجه شوید.


بیشتر بخوانید :

آموزش کامل نصب و راه اندازی دستگاه های انت ماینر

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه های WhatsMiner


آموزش اتصال به استخر دستگاه های ماینر کمپانی Innosilicon

همانطور که گفتیم، مراحل اتصال به استخر این ماینر همانند مراحل اتصال به استخر ماینرهای کمپانی بیت مین می باشد. ابتدا باید ای پی نمایش داده شده از سوی نرم افزار ” SetIP ” را یادداشت کنید. پس از یادداشت حال باید مرورگر اینترنت خود را باز کنید و سپس ای پی به دست آمده از سوی نرم افزار را در قسمت آدرس بار وارد کنید.

پس از وارد نمودن آدرس بر روی کلید ” Enter ” ضربه بزنید تا صفحه جدید برایتان بارگگذاری شود. پس از این صفحه جدید برایتان بارگذاری شد شما می بینید که از شما در خواست وارد نمودن ” Username ” یا ” نام کاربری ” همچنین ” Password ” یا ” رمز عبور ” می کند. می توانید در هر دو فیلد عبارت ” admin ” را به حروف کوچک تایپ کنید. با کلیک بر روی گزینه ” Login ” وارد صفحه تنظیمات ماینر خود می شوید. تقریبا نیمی از کار را انجام داده ایمو تنها مانده است که آدرس استخر را وارد کنیم تا عملیات استخراج آغاز شود.

همانطور که در تصویر ذیل می بینید برای اینکه بتوانید آدرس استخر مورد نظرتان را وارد کنید ابتدا بر روی گزینه مورد نظر ” شماره ۱ ” کلیک کنید. پس از بارگذار صقحه جدید باید در فیلد های ” URL ” آدرس استخر را وارد کنید.add adress pool confing company innosilicon

توجه: در صورتی که ابتدای نام آدرس استخر هایتان عبارت ” stratum+tcp:// ” وجود نداشت، ابتدا این عبارت را تایپ کنید . سپس اقدام به وارد کردن آدرس استخر کنید.

پس از اینکه در هر سه فیلد موجود سه پورت متفاوت از  آدرس استخر مورد نظرتان را وارد کردید باید در فیلد های ” Worker ” نام ” ماینر ” و در فیلد های ” Password “، ” رمز عبور ” خود را تایپ کنید. پس از تکمیل تمامی فیلد ها برای اعمال تغییرات باید بر روی گزینه ” Save ” کلیک کنید.

کار تمام شد و شما توانستید ماینر خود را پیکربندی کنید. تقریبا می توانید با این روش نیمی از ماینر های کمپانی Innosilicon را راه اندازی کنید. البته قابل ذکر است که از این طریق می توایند میانر های کمپانی بیت مین را نیز پیکربندی کنید و فقط ماینر های کمپانی بیت مین از نرم افزار ” IP Reporter ” به جای نرم افزار ” SetIP ” استفاده می کند.

در انتها می توانید منتظر باشید تا ماینرتان برای شما از عمل استخراج کسب درآمد کند.


آپدیت دستگاه های ماینر کمپانی Innosilicon

همانطور که در مقاله های گذشته اشاره نمودیم، می توانید با آپدیت دستگاه ماینر ، سرعت عملکرد و همچنین کارایی ماینرتان را بهبود ببخشید. پس به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت احتیاج ماینر خود را آپدیت کنید.

آپدیت میانر ها بسیار ساده است، برای انجام این کار ابتدا به سایت سازنده دستگاه ماینر مراجعه کنید و سپس فایل آپدیت ماینرتان را دانلود کنید. پس از دانلود فایل به قسمت پنل تنظیماتی ماینرتان برگردید و بر روی گزینه ” Firmware ” کلیک کنید. حال مشاهده می کنید که از شما می خواهد که فایل آپدیت را بارگذاری کنید. پس از بارگذاری فایل باید صبر کنید تا این فرآیند به اتمام برسد. ( همانند تصویر ذیل )upgrade miner company innosilicon


نکاتی که هنگام آپدیت ماینر باید رعایت کنید عبارت اند از:

  1. در هنگام انجام عملیات آپدیت به هیچ عنوان به ماینر دست نزنید. آن را روشن نکنید و یا اینکه خاموش نکنید. منتظر باشید تا فرآیند آپدیت به پایان برسد. پس از به پایان رسیدن این فرآیند ماینر یک بار ریست می شود. حال پس از روشن شدن دوباره ماینر، عملیات استخراج آغاز می شود.
  2. فایل آپدیت ماینر را تنها از سایت رسمی آن کمپانی دانلود نمائید.
  3. در صورتی که در گذشته با آپدیت ماینر برای دستگاهتان مشکل پیش آمده بود، این بار آپدیت میانر را به یک متخصص بسپارید و خودتان اقدام به انجام این عمل نکنید.

” ممنون که مطلب راه اندازی دستگاه های ماینر Innosilicon را تا پایان مطالعه کردید “


بیشتر بخوانید:

تیم محتوا
تیم محتوا
من سید مهدی هستم تولید کننده محتوا سایت زوم ارز. دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد گرایش نرم افزار می باشم و همچنین سابقه ی سه سال فعالیت در حوزه ی ارز های دیجیتال و 5 سال نیز تولید کننده محتوا را در کارنامه خود دارم. بنده علاقه مند به دنیای کریپتو و همچنین تکنولوژی هستم و همچنین به آینده ی ارز های دیجیتال بسیار خوشبین نیز هستم و بر این باورام که صنعت بلاکچین در ایران آینده ای بسیار درخشانی خواهد داشت.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات خود را ثبت نمایید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مقالات منتشر شده