آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

تمام شدن بیت کوین | پس از استخراج آخرین بیت کوین چه خواهد شد

اتمام بیت کوین

تمام شدن بیت کوین ،تا به حال به این فکر کرده اید که اگر روزی بیت کوین تمام شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر شما استخراج کننده بیت کوین باشید، قطعا پیش از شروع کار به این موضوع فکر کرده اید. ما در این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم که پس از استخراج بیت کوین چه اتفاقی قرار است بیوفتد. اگر مشتاق هستید تا سوال خود را دریافت کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ابتدا قرار است کمی درباره بیت کوین گفتگو کنیم و سپس به سراغ اصل مطلب برویم.


ارز دیجیتال بیت کوین ” bitcoin ” چیست؟

بیت کوین در اصل یک پول دیجیتال است که در بستر اینترنت داد و ستد می شود. شما می توانید با پیوستن به شبکه بیت کوین آن را با انجام تایید تراکنش ها و ساخت بلوک ها استخراج کنید. این عمل را می توانید با کمک دستگاه ماینر انجام دهید. در این قسمت در نظر داریم تا به سراغ تاریخچه بیت کوین رویم، همراه ما باشید.

بیت کوین را شخصی به نام، ساتوشی ناکاموتو ساخته است. تاکنون این فرد ناشناخته می باشد و خود را به عنوان یک فرد ناشختانه معرفی کرده است. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی که نام برده شد معرفی شد.

همانطور که می دانید بیت کوین محدود است. تعداد کل کوین های بیت کوین ۲۱ میلیون واحد می باشد. ما در این مقاله دقیقا در نظر داریم تا در این باب گفتگو کنیم. به نظر شما پس از پایان ۲۱ میلیون واحد بیت کوین، چه اتفاقی رخ می دهد؟


آیا استخراج بیت کوین روزی به پایان می رسد؟

همانطور که می دانید تعداد بیت کوین های موجود به ۲۱ میلیون واحد می رسد و تا کنون نیز حدود ۱۸.۳ میلیون یعنی تقریبا ۸۷ درصد از آن استخراج شده است. می توان گفت که تنها از بیت کوین های موجود، تنها ۲.۷ میلیون واحد دیگر باقی مانده است و پس از آن این تعداد واحد دیگر به پایان رسیده است.

بعضی از افراد، معتقد هستند که بیت کوین به پایان نمی رسد. افرادی که بر این باورند می گویند که شبکه بلاک چین بیت کوین طوری است که با اتفاق افتادن هاوینگ، زمانی که پاداش ها نصف می شود دیگر بیت کوین به پایان نمی رسد و تنها نوع پاداش دهی تغییر می کد.

شاید با مشاهده کلمه هاوینگ، برای شما این سوال پیش بیاید که هاوینگ چیست. شما می توانید با مراجعه به مقاله به صورت کامل با هاوینگ آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: هاوینگ چیست؟

زمانی که هر ۲۱ میلیون بیت کوین به پایان برسد، تنها سوددهی به ماینر ها مربوط به کارمزد تراکنش ها می باشد. بنابراین می توان گفت که هرچه کارمزد ها بیشتر باشد، ماینر ها با انرژی و توان بیشتری می توانند به کار خود ادامه دهند.

زمانی که قیمت بیت کوین افزایش یابد،هزینه و یا کارمزد تراکنش های بیت کوین های نیز افزایش پیدا می کند. این مورد بر اساس دو دلیل بیان شده است. یکی از این دلایل همان افزایش قیمت بیت کوین می باشد و دلیل دیگری نیز کاربران می باشند که به دلیل سرعت و همچنین شبکه مناسب می کوشند تا تراکنش هایشان زودتر تایید شود.

در اینجا می دانیم که به این نکته نیز اشاره کنیم، تقریبا تا پایان بیت کوین ۱۲۰ سال فاصله داریم و در این بین قطعا اتفاقات زیادی برای این ارز دیجیتال پرطرفدار خواهد افتاد. متاسفانه در حال حاضر، هزینه تهیه تجهیزات استخراج بیت کوین و ارز های دیجیتال دیگر بالا می باشد می توان گفت که ممکن است همانطور که گفتیم این هزینه ها کاهش یابد و شما بتوانید به راحتی اقدام به استخراج ارز های دیجیتال کنیم.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که پس از استخراج بیت کوین همچنان بیت کوین سودآورد خواهد بود؟

بله سودآور است اما برای مطالعه دقیق تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


پس از استخراج بیت کوین همچنان بیت کوین سودآورد خواهد بود؟

اتمام بیت کوین بله، همانطور که گفتیم هزینه و یا کارمزد تایید تراکنش ها تنها منبع درآمد برای استخراج کنندگان می باشد. پس بنابراین نگران نباشید که پس از اتمام بیت کوین یا استخراج آخرین بیت کوین باز هم می توانید به سود برسید یا خیر.

ممنون که تا پایان مقاله” تمام شدن بیت کوین ، پس از استخراج آخرین بیت کوین چه خواهد شد “با ما همراه بودید.


بیشتر بخوانید

تیم محتوا
تیم محتوا
من سید مهدی هستم تولید کننده محتوا سایت زوم ارز. دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد گرایش نرم افزار می باشم و همچنین سابقه ی سه سال فعالیت در حوزه ی ارز های دیجیتال و 5 سال نیز تولید کننده محتوا را در کارنامه خود دارم. بنده علاقه مند به دنیای کریپتو و همچنین تکنولوژی هستم و همچنین به آینده ی ارز های دیجیتال بسیار خوشبین نیز هستم و بر این باورام که صنعت بلاکچین در ایران آینده ای بسیار درخشانی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات منتشر شده