آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

ساخت اولین خودپرداز ملی برای ارز های دیجیتال

ساخت اولین خودپرداز ملی برای ارز های دیجیتال

به نقل از ایرنا و به گزارش زوم ارز، اولین دستگاه خودپرداز ملی رمزارز ها عصر چهارشنبه با فعالان و مسئولان حوزه ارز های دیجیتال در ایران رونمایی شد.
علی زنجانی مدیر انجمن بلاکچین ایران گفت: لزوم ارایه خدمات به مشتریان در کلیه ساعات شبانه روز و سهل الوصول شدن پرداخت باعث ساخته شدن دستگاه ‌های خودپرداز شد. در سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۸ شمسی)  در کشورهای مختلف دنیا اعلام و یک سال بعد امریکا اولین دستگاه ای تی ام را ارائه کرد.
881220 625
به گفته زنجانی در ادامه تمام کشور ها نیز به این سمت رفتند ولی مردم این دستگاه ها را نپذیرفتند. در ایران اولین بار بانک سپه این دستگاه ها را در سال ۱۳۵۰ وارد کرد اما مدیران بانکی از آنها استقبال نکردند و ما در این زمینه عقب افتادیم.
زنجانی ادامه داد: حالا نسل دوم دستگاه های خودپرداز برای ارز های دیجیتال ساخته شده و در این دستگاه ها ابتدا بحث خرید و سپس بحث فروش بیت کوین در آنها مطرح شد.
وی افزود: اکنون ۱۶ هزار دستگاه خودپرداز ارز های دیجیتال در دنیا ساخته شده که ۱۳ هزار واحد از آنها متعلق به کشور آمریکاست.
زنجانی منوط به دستگاهی که امروز رونمایی شد گفت: این دستگاه، نسل سوم دستگاه های خودپرداز است که با استفاده از آن مردم به راحتی می‌توانند ارز دیجیتال خرید و فروش کنند.
تولید این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی با همراهی انجمن بلاکچین ایران بوده که کلیه رمزارز ها را پوشش خواهد داد. این دستگاه قادر است پس از هر خرید، کیف پول کاغذی نیز به کاربر ارائه کند.
این اتفاق در شرایطی افتاد که طی روز های اخیر اخباری منوط به ممنوعیت فعالیت ارز های دیجیتال توسط بانک مرکزی و شاپرک منتشر شده بود.
منبع: ایرنا


گزیده اخبار

دبیر خبری
دبیر خبری
بنده تجربه ۲ سال فعالیت در بازار رو به رشد ارز های دیجیتال را داشته و در دانشگاه فرهنگیان رشته آموزش زبان انگلیسی تحصیل میکنم و به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستم و تمایل به یادگیری بیشتر نسبت به ارز های دیجیتال دارم آرزومند پیشرفت روز افزون این صنعت در میهن عزیزمان هستم و باور دارم صنعت ارز های دیجیتال روز به روز مورد استفاده بیشتر واقع خواهد شد.

1 دیدگاه دربارهٔ «ساخت اولین خودپرداز ملی برای ارز های دیجیتال;

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات منتشر شده